Fortsæt til hovedindholdet

Sammen om sorgen

I folkekirkens sorggrupper er der plads til at tale om alt det, ingen har lyst til at have tilfælles - men som vi alle vil opleve før eller siden.

Sorg kan gøre ensom, og netop fællesskabet er lindrende for mange.

Du er velkommen i folkekirkens sorggrupper uanset religiøst ståsted.

Er du arrangør af en folkekirkelig sorggruppe? Klik her for se, hvordan du får din sorggruppe med i oversigten.

Lasse mistede sin datter: 'Venner og familie bar os, da vi ikke selv kunne stå'

Da Lasse mistede sin 3-årige datter til kræft, blev han grebet af venner og familie.

Den kærlighed, han oplevede fra nær og fjern, har givet ham et formål med at rejse sig de dage, hvor livet er allersværest.

Da Idas far døde, blev der stille

Da Idas far døde, havde hun mere end nogensinde brug for, at folk omkring hende huskede, hvad hun stod midt i. Og turde tale om det.

Men det var det modsatte, der skete.
En sorggruppe greb Ida, da ensomheden var størst.

Marie mistede sin datters far: 'Verden gik videre, imens jeg sad fast i sumpen'

Da Marie pludseligt blev alene med sin 3-årige datter, befandt hun sig i en sump af sorg. Imens fortsatte verden i hurtigt tempo.

En sorggruppe for unge voksne blev Maries livline i en tid, hvor alt var kaos.

Birte blev alene efter 50 års ægteskab: 'Vist er det naturligt, men det er tungt alligevel'

Da Birtes mand døde, oplevede hun, at det kunne være svært at tale med sin familie om sorgen.

En sorggruppe gav hende et sted at gå hen med sin sorg. Et sted, hvor ingen undrede sig over, at den stadig fylder år efter.